Welkom bij ons huis en de omgeving

Op deze blog zie je foto's van ons huis en van onze woonomgeving. Je zult hier veel foto's van vogels vinden.

maandag 31 december 2012

Oktober


Het is al weer oktober. Vorige week was het goed te merken dat het herfst is. Regen, soms stormachtig.
Zondag 30 september was een prachtige dag. Overal kwam je mensen tegen, wandelend in het bos, en op de fiets. Iedereen genoot van deze mooie weekenddag.

Ik heb tijdens mijn rondje met het hondje gezocht naar plekjes waar je de herfst al te zien is.
De trektocht van de vogels gaat beginnen. Helaas lukte het me niet om wat ganzen, die in V-vorm overvlogen, vast te leggen en ook de grote verzameling zwaluwen in de weide van de buurman niet. Dat vergt andere apparatuur of een snellere reactie van de fotograaf.






In het bos ruikt het al herfstachtig, vooral op de nattere dagen.


Sommige planten zijn aan het afscheid nemen en dan zie je vaak de mooie structuur van de plant.

Een aantal van mijn foto's heb ik weer verwerkt tot een collage die de komende maand de titel van mijn blog zal versieren.






Na een  heerlijke zaterdag, want gisteren was de eerste bijeenkomst van Quilten Speciaal. Ik heb genoten, leuke groep vrouwen; daar komen de tijd wel mee door.
Morgen vertel ik meer over de eerste bijeenkomst.

Vanochtend moest ik natuurlijk eerst mijn dagelijkse rondje lopen, en dat was genieten. Ik had mijn fototoestel bij me voor een paar inktzwammen maar toen kwam ik ineens iets anders tegen. Kijk maar even mee.

Deze stond alleen te pronken, onder een aantal struiken. Maar iets verderop kwam ik er meer bij elkaar tegen. 2 grotere en 3 opkomende. Misschien een heksenkring, maar aan de voorkant kon ik (nog niets) ontdekken. Morgen zal ik opnieuw kijken.








Mijn fototoestel had ik  meegenomen voor deze inktzwammen

/>


Geen opmerkingen:

Een reactie posten