Welkom bij ons huis en de omgeving

Op deze blog zie je foto's van ons huis en van onze woonomgeving. Je zult hier veel foto's van vogels vinden.

Onze vakanties

Vakantie 2010 : Gran Paradiso in het Aostadal.
Vakanties zijn voor ons belangrijk. We genieten van andere landen, andere gewoontes, ander eten. We genieten erg van warmte en van de bergen. We zijn geen strandtypes. We willen binnen onze mogelijkheden graag actief zijn.

We stonden op de camping in Arvier. We zijn daar een maand weg geweest.  Hieronder de weergaves, zoals ze op mijn weblog te lezen waren.

We kamperen in Italie, in het Aostadal. We zijn echte berggekken. We kamperen graag hoog met  uitzicht op een mooi plekje. De eerste tien dagen hebben we besproken in. Arvier . Onze kleindochter van 6 gaat  mee; daarom is dit een camping met meer voorzieningen, waaronder een zwembad.

We willen met haar een aantal tochten maken in het Gran Paradiso.

We zijn nog steeds op dezelfde camping in het Aosta-dal in Italie. Het is hier mooi weer,  in Frankrijk regent het vandaag en ook in Zwitserland is het volgens het weerbericht kouder en regent het in verhouding veel. Daarom zijn we in Italie gebleven. We vermaken ons hier goed. Alysa is ongeveer 10 dagen bij ons geweest, en Joost en Bianca hebben haar opgehaald. Helaas waren die 3 dagen met ons vijfen de slechtste dagen in Arvier. Maar ondanks dat zijn we de Mont Blanc opgeweest met de lift. Boven stonden we bij -1 graad in de wolken, ook een aparte ervaring.

Vorige week was het voor hier koel, dat betekende dat we vaker een dunne vlies aantrokken en  meestal een driekwart broek in plaats van een korte broek

. Maar deze week zijn de temperaturen overdag weer boven de 30 graden. Wellicht vanmiddag wat onweer.

Het Aostadal bestaat uit veel zijdalen die allemaal heel mooi zijn. De natuur is hier prachtig, de bergen stil en indrukwekkend. Wim heeft veel foto's van bloemen en vlinders gemaakt. De teller van het fototoestel staat al over de 500. We hebben een huttentocht gemaakt en enkele dagtochten. Vandaag is een rustdag op de camping. Tijd voor een fibermailkaart, die vandaag nog op de post gaat naar Nederland.

Zondag  15 augustus vertrekken we naar  huis.

Komende week eerst dus alles thuis opruimen en dan begint het gewone blogleven weer. Kijk  ik  weer iedere dag op andere blogs en vertel ik weer regelmatig iets op mijn blog.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Een paradijselijke omgeving (Gran Paradiso, Aosta, Italie) en mooi weer, behalve onze laatste dag. Maar dat maakt het afscheid nemen makkelijker, anders wil ik niet naar huis.

Deze laatste week nog een nacht in een hut geslapen. 's Avonds is het geweldig als je op 2800 meter bent. Je lijkt tussen de wolken te zitten. We hebben daar nog een gems gespot. Ook leuk die in het echt te zien. De volgende ochtend in de nevel en in de wolken weer naar onze auto afgedaald

Wat een weer in Nederland.  Vanochtend zeiden we tegen elkaar : "Waren we nog maar in Italie".
De was laten drogen met dit weer schiet ook niet op. Maar  het beddegoed en  alle handdoeken zijn al gewassen en opgeruimd. Nu nog 2 kratten met kleren, en dan ligt alles weer schoon in de kast.

Het was zo leuk. Naast alle mooie natuur gezichten  heb ik vooral genoten van de italianen. We stonden bij een grote groep van 4 families. Waar steeds weer andere kinderen, neven en nichten op bezoek kwamen.
We hebben zelfs een keer meegegeten toen zij een heerlijke risotto gemaakt hadden van zelf gezochte paddestoelen en wilde spinazie. Heeeeeeeeeerlijk !!
De man-vrouwverhoudingen binnen deze groep waren heel anders dan ik me voorstelde. Ik had altijd een beeld dat italiaanse mannen nogal haantjes waren (sorry heren). Maar ik zag en hoorde hier alleen maar gelijkwaardigheid. In een tent was het altijd de man die zeer uitgebreid kookte. Echt heel leuk om zo mee te maken, en je vooronderstellingen dan te moeten herzien !!

Er waren ook veel Nederlanders op deze camping, omdat de NKBV(alpinistengroep) er een groepskamp had. Er waren in dit gebied ook prachtige wandelingen mogelijk. Er waren geen liften dus vanaf 1500 meter (Parkeerplaats auto) was het zelf omhoog klimmen. Het hoogste wat wij geklommen hebben is 900 meter en toen waren we even stuk. Op die hoogte hebben we dus in een hut overnacht.

Aan het eind van onze vakantie maken we altijd een kaart met eigen foto's. Die je hier kunt zien.