Welkom bij ons huis en de omgeving

Op deze blog zie je foto's van ons huis en van onze woonomgeving. Je zult hier veel foto's van vogels vinden.

zondag 2 november 2014

Vragenderveen

Afgelopen weekend zijn we samen met vrienden het Vragenderveen in geweest. Rond dit veen kun je wandelen, maar de mooiste wandeling is dwars door het veen. Wel samen met een gids.
Dan loop je namelijk echt door het veen. Prachtige natuur, en heel spannend, het lopen over de paden. Even niet uitkijken en jouw laars wordt vast gezogen.
Er was niet veel tijd om foto's te maken. Je moest goed uitkijken het pad liep dwars door het veengebied.


Als je ooit een weekend in de buurt bent moet je hier beslist eens gaan kijken. Wel laarzen meenemen.


We hadden de zaterdag ook al zo heerlijk gefietst. Naar een stoomzagerij bij Groenlo, waterfietsen bij de Leemputten en tot slot ijs eten in Winterswijk.

 Bij de Leemputten hebben we een ijsvogel gezien. Ik weet dat ze in de Achterhoek zijn, maar ik had er nog nooit een in het echt gezien. Ik was helemaal enthousiast. Mijn dag kon niet meer stuk

Helaas is mijn fototoestel niet zo snel als de ijsvogel die een duik in het water neemt.
aan het eind van de dag een heerlijke beloning

Daarna moesten we nog 10 kilometer naar huis fietsen, de calorieën zijn er dus weer af. Pfffft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten