Welkom bij ons huis en de omgeving

Op deze blog zie je foto's van ons huis en van onze woonomgeving. Je zult hier veel foto's van vogels vinden.

zondag 2 november 2014

Ze zijn er weer...

Al weken liep ik te kijken naar de bekende paddenstoel Rood met witte stippen. Prachtig toch.

Donderdags loop ik mijn rondje altijd met Ties en Floor. Dan hebben we  een heel buiten project. Onderweg zingen we alle bekende liedjes.

Besjes zijn voor de vogels, die kun je niet eten. Hoe heet deze bloem ? dat is een klaver. We zoeken eikels en sinds een paar weken bekijken we alle paddenstoelen om kabouter spillebeen tegen te komen. Afgelopen donderdag had ik nog geen rode paddenstoel gezien en ineens stonden ze er. Waar vorig jaar ook de heksenkring stond.

Behalve het bos met alles erop en eraan, kijken we ook altijd bij de trein. De bellen die rinkelen, De rode lampen die aan en uit gaan, de bomen die dicht gaan en dan zwaaien naar de trein.
Mijn rondje met het hondje loop ik in 3 kwartier, met Floor en Ties ( 21/2 en 2 jaar) doe ik er 2 uur over. De hond vindt het geen probleem, heerlijk rennen en snuffelen. Als we thuis zijn gaan we na de boterham alle 3 naar bed voor ons middagslaapje.

De overige foto van paddenstoelen zijn verwerkt in de herfstkop van mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten