Welkom bij ons huis en de omgeving

Op deze blog zie je foto's van ons huis en van onze woonomgeving. Je zult hier veel foto's van vogels vinden.

maandag 2 mei 2011

Wandeling door het Korenburger Veen bij Winterswijk

Dit weekend hadden wij vrienden te logeren en dat is altijd erg gezellig.
Soms zien we elkaar maanden niet, maar als we dan bij elkaar zijn, pakken we de draad zo  weer op.
Bijpraten, borrelen, lekker eten. ....
Zondagochtend zijn we, voordat het ging regenen een eindje gaan wandelen, in het Korenburger Veen tussen ons huis en Winterswijk. Daar dwars doorheen ligt een prachtig wandelpad , aangelegd door Natuurmonumenten . Je loopt tussen het veen door over boomstammetjes en over een soort bruggetje. Er is ook een uitkijktoren. Het is er heel stil, je hoort verschillende vogels. Er vlogen ganzen over, en we zagen een eerste zwaluw vliegen.
Op de terugweg zagen we  een herder met zijn schaapskudde .
Wat een prachtige natuur. Hier ga ik vaker in de komende tijd kijken en foto's maken.

Ik heb mijn fototoestel uitgeprobeerd en verschillende foto's gemaakt waaronder deze. Heel geschikt om nog eens een quilt van te maken. De foto is van een grote afstand gemaakt, niet helemaal scherp maar daardoor heel dromelijk, onwerkelijk bijna.

De verschillende lagen in de achtergrond zijn goed te zien.

1 opmerking:

  1. Wat een schitterende woonomgeving. Wat je noemt kleurrijk, maar volgens mij vóél je je er bovenal rijk! Dat maak ik wel op uit je verslagen en foto's.
    Mooi blog ook. Fijn, dat je ons op die manier van alles mee laat genieten.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen